پیغام ورود و خروج

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://tolidmeli.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید
پیوندهای روزانه

IS
Online
IranSkin go Up
User


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب بهملت ایران، سال 1393 را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» نامگذاریکردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:


بسماللهالرّحمنالرّحیم

 
یا مقلّبالقلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّلحالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها وبنیها.
اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذهالسّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنهارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.
اللّهمّ عجّل فرجه و اجعلنا من اعوانه و انصارهو شیعته.
فرا رسیدن سال نو را تبریک عرض میکنم به همهیهممیهنان عزیزمان و یکایک ایرانیان در سراسر کشور و در هرنقطهای از جهان که زندگی میکنند. مخصوصاً تبریک عرض میکنم بهخانوادههای معظّم شهیدان، به جانبازان، به همسرانشان و بههمهی کسانی که در راه اسلام و ایران مجاهدتی کردهاند و میکنند و بار زحمتی را بر دوش کشیدهاند و میکشند. همچنین تبریک عرض میکنم نوروز را به همهی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند و برای آن ارج و احترامیقائلند.
امسال فرا رسیدن سال نو مصادف است با دو فاطمیّه و مراسم یادبود شهادتبانوی بزرگ جهان اسلام صدّیقهی کبری (سلام الله علیها). اینتقارن موجب میشود که ملّت ما انشاءالله بتوانند از برکاتانوار فاطمی بهره ببرند و خود را در شعاع تعالیم آن بزرگوار قرار بدهند و خود رامنوّر کنند به انوار هدایت الهی که به وسیلهی فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) و خاندان پیغمبر به همهی مردم عالم اهدا شده است.
گذشتِ سالها و تبادل سالهای گوناگونبرای ما باید موجب تجربه وبصیرتباشد؛ از گذشتهدرس بگیریم و به آینده با چشم باز و دل آگاه نظر کنیم و برای آینده تصمیم بگیریم. من از خداوند متعال درخواست میکنم که به همهی ایرانیان عزیزما در این سال جدید، تن سالم، روح شاداب،امنیّت روانی، آرامشروحی و پیشرفت و تعالی و سعادت مرحمت کند. و امیدوارم خداوند متعال به جوانان مانشاط و پویایی، و به مردان و زنان ما همّت و اراده و عزم مستحکم و درست، برایپیمودن راههای پرافتخار، و به کودکان ما خرسندی و تندرستی، وبه خانوادههای ما امنیّت و محبّت و الفت عنایت کند. آنچه برعهدهی ما است، نگاه به گذشته برای عبرتگیری و نگاه به آینده برای برنامهریزی وتصمیمگیری است.
سالی که گذشت،اعلام شده بودکهسال«حماسهی سیاسی و حماسهی اقتصادی»است. حماسهی سیاسی بحمدالله در عرصههایمختلف به بهترین وجهی صورت گرفت؛ هم در انتخابات، هم در راهپیماییهای بزرگ، همحضور مردمدرعرصههای مختلف و فعّالیّتها و تلاشهایی که از سوی مسئولان واز سوی مردم در طول سال انجام گرفت. سال تبادل دولتها و دستبهدستشدن قدرت بود؛ واین کار با آرامش، با نهایت امنیّت در کشور انجام گرفت و بحمدالله یک حلقهی جدید از سلسلهی طولانی مدیریّت کشور پدیدآمد.
در باب حماسهی اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد وتوقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاشهایی انجام گرفت که مورد سپاس است،ولی کار بزرگی که باید در زمینهی حماسهی اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم کهاین حماسه را به وجود بیاوریم. مسئلهی اساسیِ اقتصاد برایکشور ما و ملّت ما یک مسئلهی مهم است؛ در اواخر سال 92بحمدالله یک زیرساخت فکری و نظری برای حماسهی اقتصادی بهوجود آمد؛ سیاستهای«اقتصاد مقاومتی» اعلام شد و زمینه آماده است برای اینکه انشاءالله تلاشلازم در این باب انجام بگیرد.
در نگاه به سال 93 آنچه به نظر این حقیر مهمتر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئلهی اقتصاد و دیگری مسئلهی فرهنگ است. در هردو عرصه و در هر دو زمینه توقّعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشورو آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدونمشارکت مردمتحقّقپذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریّتی که مسئولین بایدانجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است؛ هم عرصهی اقتصاد، هم عرصهی فرهنگ. بدون حضور مردمکار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقّق پیدا نخواهد کرد. مردم در گروههای گوناگون مردمی با اراده وعزم راسخ ملّیمیتوانند نقشآفرینی کنند. مسئولین هم برای اینکه بتوانند کاررا بهدرستی پیش ببرند، احتیاج به پشتیبانی مردم دارند. آنهاهم بایستی با توکّل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمکمردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل بشوند؛ هم در زمینهیاقتصادو هم درزمینهیفرهنگ. من ان‌شاءاللهتوضیح همهی این موارد را در سخنرانی روز جمعه به عرض ملّتایران خواهم رساند. لذا به گمان من آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت استاز اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همّتمسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملّت ما را معیّن کند. لذا منشعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّتجهادی».
امیدواریم خداوند متعال کمک کند هم به آحاد مردم، هم بهمسئولین محترم که بتوانند وظایف خودشان را در این زمینه انجام بدهند؛ و قلب مقدسولیّعصر (ارواحنافداه) را از ما شاد کند و روح مطهّر امامبزرگوار و شهدای عزیز را از ما راضی و خشنود فرماید.
والسّلام علیکم و رحمةاللهو برکاته


چاپ این صفحه
[ دوشنبه 93/2/15 ] [ 7:47 عصر ] [ حکیمی فر ] [ گلخند های شما() ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.
نسیم باکس